Sonia ȘUTEU

Managing Partner, Educator grupa Montessori, 2,5-6 ani

“Educația este ceea ce rămâne după tot ceea ce ai învățat în școală este uitat”, spunea Albert Einstein. Viziunea mea asupra învățării și a educației, este una ce derivă din teoriile lui Einstein, Piaget, John Holt, Charlotte Mason și Maria Montessori, și anume că tot ce trebuie să învețe un copil pentru viață este la îndemâna lui, ca un măr copt pe care îl poate culege. Că lumea este plină de comori, mai la vedere sau mai ascunse, pe care le descoperă în lungul lui drum spre maturitate, și de care se bucură cu atât mai mult cu cât singur a ajuns la ele și singur a reușit să le scoată la lumină. Sigur, copilul are nevoie de o hartă, de ustensilele potrivite și de o călăuză pregătită oricând să-l îndrume și să-i arate un drum mai scurt, dacă vrea.

Am fondat Montesara din convingerea că Maria Montessori a creat metoda, materialele și mediul Montessori numai după ce a studiat Copilul, a înțeles ce îl animă și cum deprinde el aptitudinile și cunoștințele despre viață. Am fondat Montesara, alături de Carmen, pentru copiii mei și pentru alții ca ei, pentru a le oferi privilegiul de a se pregăti pentru viață deprinzând valori și aptitudini reale, de a simți bucurie și exaltare de-a lungul evoluției lor, și nu frică, frustrare, nesiguranță și indiferență.

Câte ceva despre mine: sunt licențiată a Facultății de Limbi Străine din cadrul Universității București din 2001. Am lucrat în educație, apoi ca Manager de Training într-o companie multinațională, după care am deschis Centrul Educațional Sartoria in 2014. Sunt certificată ca profesor de engleză pentru adulți și copii de la 3 ani în sus, sunt teacher trainer și certificată ca Formator. Cumva, întreaga mea viață profesională a evoluat înspre educație. Am doi copii, iubesc copiii, animalele și natura. Îmi place croitoria, designul interior, pictez, scriu, citesc, grădinăresc cu mare drag, gătesc cu placere.

 


 

Carmen OLARIU

Carmen OLARIU, Managing Partner, profesoară de engleză

Am pus bazele Asociației Montesara, alături de Sonia, din convingerea că educația este cel mai eficient mijloc de a schimba lumea. Stă în puterea noastră să întrerupem lanțul reflexelor nocive bazate pe temerile sădite încă din timpul copilăriei prin educația care ni s-a dat și pe care le transmitem, fără să vrem, de la o generație la alta. Îmi doresc să devenim martorii unei noi umanități bazate pe cooperare, respect, echilibru emoțional, grijă față de mediul înconjurător și un simț al vieții trăite in libertate și încredere în forțele proprii. Chiar dacă e o viziune idealistă, fiecare copil care vine spre Montesara, și care de mic este crescut cu aceste valori, merită tot timpul și energia mea. Sunt fericită ca am descoperit în educația Montessori o cale de a scoate la suprafață aceste trăsături de caracter pe care doresc să le văd înflorind în copiii de la Montesara.

Sunt absolventă a Facultății de Litere, Universitea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca, specializarea engleză-română, fondatoarea Centrului de limbi străine Britanica și mamă a doi băieți.

 


 

Florentina CONSTANTINESCU

Învățătoare, Grupa 6-9 ani, Adventurers

Să lăsăm aripile copiilor să crească!

Mă consider o persoană privilegiată atât pe plan profesional cât și pe plan personal. Spun întotdeauna că starea de bine vine din interiorul ființei, din mulțumirile și împlinirile de zi cu zi, de aceea consider că o realizare conduce la o alta și că o fericire atrage alte bucurii. Sunt o profesoară împlinită și dedicată copiilor dar și o mămică fericită.

Am absolvit Liceul Pedagogic, dublă specializare învățători-educatoare în 2002, convinsă fiind de înclinația mea către lucrul cu copiii – a fost cea mai potrivită alegere pentru mine. Apoi am urmat cursurile Facultății de Litere, specializarea Română-Engleză din cadrul Universității București – o altă alegere inspirată. Acum am o temeinică pregătire teoretică dar și peste 11 ani experiență în educație. Am lucrat cu copii de vârste diferite (preșcolari, școlari mici și mari), în diverse medii și instituții (publice, tradiționale, private, internaționale).

Port în suflet o afecțiune necondiționată și un respect profund tuturor copiilor pe care i-am avut în grijă, o grijă mentală, fizică și mai ales emoțională. Am trecut împreună cu copiii mei prin nenumărate experiențe din care am învățat împreună lecții importante de viață. Educația este un proces minunat, uneori anevoios dar cu finalități atât de frumoase.

Privesc educația ca pe un complex de factori, un proces continuu de îmbogățire sufletească, emoțională, cognitivă și socială. Educația nu mai înseamnă demult doar informare, ea este mai presus de toate formare (formare de priceperi și deprinderi, formare de caractere, formare de relații trainice și armonioase, formarea unor obiceiuri de viață sănătoasă și chiar formarea unor idealuri către care aspirăm).

,,Educația nu înseamnă învățarea lucrurilor ci pregătirea minții spre a gândi.” (Albert Einstein)

 

EDUCAȚIE

Curs Montessori Institute of Prague, Cehia, Elementary 6-12 ani, 2016 – 2018, diplomă în curs

Certificat de participare la training internațional ,,Învățarea socială și emoțională – puterea educației”, Cipru 2013

Certificat de participare la training internațional ,,Îmbunătățirea motivației și a calității în diferite situații de învățare”, Malta 2006

Licență, Facultatea de Litere Română-Engleză, Universitatea București, 2007

Liceul Pedagogic (5 ani), dublă specializare învățători – educatoare, Focșani 2002

 


 

 

Edina BERBESCU 

Asistent - Grupa 6-9 ani, Elementar 1, Explorers

M-am născut în Brașov și am absolvit clasa de bilingv engleză la Colegiul Național „Andrei Șaguna”. În liceu am studiat fotografia la Școala Populară de Arte și am susținut examenul de limbă engleză Cambridge. În 2013 am absolvit secția de Studii Culturale Europene a facultății de Litere la Universitatea din București și am fost admisă la masterul în cadrul Centrului de Excelență în Studiul Imaginii. În timpul facultății am fost membră a unei asociații studențești, am lucrat în publicitate și am petrecut o vară în America, în cadrul unui program „Work and Travel”.

Sunt fascinată de natura umană, de potențialul imens pe care îl poartă fiecare ființă și de magia revelată de natură în fiecare moment. Domeniul educației preșcolare a repezentat o chemare, înainte să devină o alegere. Este mediul în care natura mea umanitară se îmbină cu încrederea în capacitatea copiilor de a beneficia de un soi de inspirație divină, la care noi adulții avem șansa să fim martori, prin ei.

 

 


 

 

Adriana PARASCHIV

Educator, Grupa 1-3 ani

Chiar dacă mijloacele de predare s-au mai modernizat în ultimul timp, în învățământul de stat, acest lucru nu este suficient pentru o educație coerentă, care să vină în sprijinul dezvoltării holistice a ființei umane aflată  în stadiul cel mai critic al creșterii sale, copilăria mică-momentul în care , ca un burețel  absoarbe din tot ce o înconjoară, mediu și situații , informații dar mai ales senzații - bazele pe care ulterior va continua să-și construiască și să-și dezvolte personalitatea, caracterul... Am ales Montesara pentru că metoda de învățare Montessori presupune învățare prin descoperire într-un cadru sigur, diversificat,  potrivit, având la dispoziție  multe materiale special create și gândite pentru a oferi  puiului de om experiențe inedite, menite să-l sprijine în găsirea motivației  interioare- singura motivație care asigură succesul . Spre deosebire de învățământul de stat unde copiii sunt obligați să rețină foarte multe informații dintre care o mică parte vor fi folosite și aplicate , Montessori merge direct pe aplicare, pe acumularea cunoștințelor în context, bucuria și plăcerea lucrului dus la bun sfârșit fiind singura recompensă, cu adevărat prețioasă. De aceea sunt încântată și onorată  să le fiu ghid micuților în călătoria ce îi așteaptă . 

Am un fiu în vârstă de 15 ani, un copil bun,  conștiincios și plin de viață și, chiar dacă Îi datorez totul Lui Dumnezeu, într-o oarecare măsură, felul în care a crescut,  mă recomandă .

Sunt convinsă că fii și fiicele noastre ne vin ca și cadouri perfecte, trebuie doar să avem grijă ca să nu „stricăm” aceste cadouri impunându-le convingerile noastre, felul nostru de a privi lumea și de a reacționa în fața provocărilor,  trebuie doar să-i lăsăm pe copii să fie ei înșiși.

Lucrez în învățământ de 6 ani și pot să spun că  abia după ce i-am cunoscut pe copii , am reușit ca să îi înțeleg pe adulți. Nu consider că i-am educat pe copii, ci că ne-am educat reciproc. Fiecare copil este o ființă cu posibilitățile și nevoile sale, de care țin cont în demersul meu de a-i încuraja să se exprime și să descopere lumea din jururl lor.

Cu fiecare generație de copii, sufletul și mintea mea se îmbogățesc și , chiar dacă uneori nu se vede în timp real, știu că și mintea și suflețele copiilor păstrează învățăminte și trăiri ce le folosesc ulterior. 

Sunt absolventa a Facultății de Psihologie, cu Master ”Fundamente de dezvoltare personală și psihoterapie” și studentă anul II - Științele educației - Pedagogie învățământ primar și preșcolar. 

 

 



 

Elena RĂDULESCU

Asistent Grupa Montessori, 2,5-6 ani, Explorers

Îmi doresc ca alternativa educaţională propusă de Maria Montessori să devină în viitor pedagogie standard, astfel încât respectul, libertatea, încrederea şi dragostea pentru copii să fie specifice fiecărei instituţii educaţionale şi fiecărui dascăl.

Consider că fiecare individ deţine potenţialul necesar pentru o evoluţie fructoasă, având nevoie doar de un ghid pregătit şi gata să ofere ajutorul solicitat, într-un mediu sigur, care să-i permită să cerceteze, să experimenteze şi să-şi sedimenteze toate informaţiile care să-l împlinească atât psihic, cat si emoţional.

Fac parte din generaţia părinţilor care-şi doreşte schimbarea, care vrea să formeze oamenii de mâine ca indivizi încrezători în forţele proprii, puternic motivaţi înspre continua evoluţie, capabili să se adapteze mediului înconjurător, care să iubească şi să îşi găsească fericirea în tot ceea ce întreprind.

Am doi copii mici (1 an si 3 ani), alături de care, încă din prima lor zi, îmi însuşesc importante lecţii de viaţă. Am ajuns în echipa Montesara din puternica dorinţă de a contribui la crearea unui mediu stimulativ si iubitor, de care cred cu tărie că au nevoie copiii noştri. Pregătirea cadrelor, materialele puse la dispoziţie şi minunata energie emanată de această "familie" îmi dau siguranţa că am făcut alegerea potrivită, că aici este unul din locurile care vor asigura tuturor celor implicaţi o extraordinară experienţă de viaţă.

În 2003 am absolvit cursurile Liceului Pedagogic "Spiru C. Haret" din Buzău (dublă specializare: învăţători-educatoare, 5 ani) şi din 2007 sunt licenţiată a Facultăţii de Psihologie din cadrul Universităţii "Spiru Haret" Bucureşti.